سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا

ویزای شینگن، مهم ترین و در عین حال معروف ترین ویزا در جهان می باشد و سالانه جمعیت زیادی از اقصی نقاط دنیا جهت گردش، تفریح، مهاجرت، کار و تجارت به دنبال اخذ این ویزا هستند. از این رو مقامات اتحادیه اروپا و عضو شینگن جهت امنیت بیشتر کشورها و البته رواج صنعت گردشگری به دنبال ایجاد تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن هستند. البته از این نکته نباید غافل ماند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 11 ژانویه 2020 نیز در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.
با ما در آژآنس هواپیمایی الفبای سفر همراه باشید تا از آخرین تغییرات و جدیدترین شرایط در  ویزای شینگن   بیشتر بدانید.

 

تغییرات و شرایط جدید در قوانین ویزای شینگن 

  1. افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن
  2. افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن
  3. اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن
  4. حذف مهر ویزا از پاسپورت
  5. انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث
  6. ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام
  7. اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا
  8. پیشرفته شدن کنترل های مرزی

افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن

اولین شرط به وجود آمده در ویزای شینگن، اضافه شدن مبلغ درخواست آن می باشد. به این شکل که تا کنون متقاضیان می بایست 60 یورو برای درخواست ویزا پرداخت می کردند اما از این به بعد باید مبلغ 80 یورو هزینه کنند. همچنین این تغییر قیمت برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز از 35 یورو به 40 یورو افزایش یافته است. لازم به ذکر است که برای سنین 0 تا 6 سال به همان شکل رایگان باقی مانده است.

افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن

این مورد را می توان یکی از مزیت های قوانین و تغییرات ایجاد شده در ویزای شینگن دانست. به این شکل که متقاضیان 6 ماه زودتر برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند و پیش از این افراد 3 ماه قبل از سفر خود می توانستند اقدام کنند. با این قانون در واقع می توان زودتر از قبل نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کرد و زودتر تکلیف متقاضی برای اخذ ویزای شینگن معلوم شود.

 

اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن

با وجود تلاش های صورت گرفته در اختیاری کردن بیمه مسافرتی جهت اخذ ویزای شینگن، در قوانین جدید نیز به نقش پررنگ بیمه مسافرتی اشاره شده است.

حذف مهر ویزا از پاسپورت در سفر به اروپا

از سال 2020، مهر ویزا در پاسپورت شهروندان غیراروپایی در هنگام ورود به مرزهای شینگن درج نخواهد شد؛ بلکه نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحادیه اروپا در سامانه اینترنتی به نام سامانه ورود و خروج (EES) ثبت می‌شود.


انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث

یکی دیگر از قوانین جدید اخذ شده در ویزای شینگن این گونه است که اگر یکی از اعضای اتحادیه اروپا در کشور خاصی سفارت نداشته باشد، متقاضیان نباید به کشور دیگری سفر کنند تا برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند. بلکه می توانند به سفارت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا بروند و اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن را انجام دهند.

 


ارسال شده در توسط Antalya tour

ارز مسافرتی چیست؟

هنگامیکه برای دریافت ارز مسافرتی به بانک می‌روید بانک به ازای پولی که پرداخت می‌کنید یک حواله‌ ی ارزی به شما تحویل می‌دهد و در فرودگاه بعد از عبور از گیت، می‌توانید به شعبه‌ی بانک مستقر در فرودگاه بروید و با نشان دادن برگه، ارزتان را تحویل بگیرید. اما برای گرفتن ارز مسافرتی مدارکی می بایست تحویل داده شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. با آژانس الفبای سفر همراه باشید.

 از قوانین ارز مسافرتی این است که افرادی که قصد سفر به خارج از کشور  را دارند می توانند سالی یک بار ارز مسافرتی با قیمت دولتی دریافت کنند. در حال حاضر این ارز برای کشور های هم مرز و مشترک المنافع با ایران 500 یورو و برای سایر کشور ها 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارز ها محاسبه می شود.
کشور های مشترک المنافع شامل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس است که ارز مسافرتی در نظر گرفته شده برای آن ها 500 یورو می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

  • اصل ویزا
  • اصل کارت ملی
  • اصل گذرنامه جمهوری اسلامی ایران (نحوه صدور گذرنامه را با ورود به لینک بخوانید)
  • تکمیل فرم درخواست ارز در بانک یا به صورت الکترونیکی
  • مبلغ ریالی معادل قیمت دلار مبادلاتی در آن روز (علاوه بر این مبلغ ممکن است بانک‌ها مبلغی را هم برای فروش ارز به عنوان کارمزد دریافت کنند)
  • اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی (در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیط، تاریخ و زمان خرید باید روی آن قید شده باشد)

نکاتی از دریافت ارز مسافرتی

  1. پروسه ی اخذ ارز مسافرتی از 7 روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است
  2. انجام عملیات هروز از ساعت 9 صبح  لغایت 12:30 (پنجشنبه 11:30)
  3. حضور صاحب پاسپورت الزامی میباشد.
  4. به افراد مقیم خارج از کشور ارز تعلق نمیگیرد.
  5. به افراد زیر 12 سال ارز تعلق نمیگیرد.
  6. به مسافران زمینی و دریایی ارز تعلق نمیگیرد.

ارسال شده در توسط Antalya tour

هرکسی دوست دارد به دنیا سفر کند و کشورهای مختلف و مردمانشان را از نزدیک ببیند اما برای مسافرت شرایطی برای اقشار مختلف جامعه وجود دارد و آقایان می بایست از 18 سالگی کارت پایان خدمت خود را گرفته باشند و در غیر این صورت، برای خروج آن ها از کشورمشکلاتی جدی پیش خواهد آمد. با این حال سازمان نظام وظیفه شرایط و امکاناتی را فراهم کرده تا دانشجویان نیز بتوانند از امکان خروج از کشور مشمولان استفاده نمایند. با آژانس الفبای سفر همراه باشید

شرایط خروج از کشور برای مشمولین چیست؟

  1. مشمول نباید دارای غیبت باشد
  2. مشمول می بایست دارای معافیت تحصیلی باشد یا وضیعت تحصیلی مشخصی داشته باشد.
  3. به منظوربازگشت به کشور وثیقه مربوط به نوع سفر خود را بسپارد.
  4. ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموز و درخواست مجوز خروج از کشور برای دانشجو.

میزان وثیقه برای خروج از کشور چقدر است؟

میزان وثیقه برای گرفتن مجوز خروج از کشور مشمولین با توجه به قصد سفر متفاوت است که در زیر شرح داده شده است:

  1. خروج از کشور به منظور سفرهای علمی :وثیقه سفرهای علمی 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
  2. خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی: مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد و سفرهای سیاحتی (غیرزیارتی) 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.
  3. خروج از کشور به منظور سفرهای مطالعاتی: وثیقه سفرهای مطالعاتی مبلغ 80 میلیون ریال
  4. خروج از کشور به منظور سفر ورزشی: درخواست خروج از کشور ورزشکاران صرفا از سوی وزارت ورزش و جوانان و تضمین مراجعت مشمول به مبلغ 150 میلیون ریال خواهد بود .
  5. سفر ادامه تحصیل: 20 میلیون تومان وجه نقد(معافیت تحصیلی خارج از کشور)

 

پرسش هایی از شرایط دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولین

  • اخذ ودیعه بصورت ضمانتنامه بانکی چگونه است و چه بانکی معتبر می باشد؟
    ضمانتنامه همه بانکها با هماهنگی امور مالی سازمان وظیفه عمومی ناجا معتبر می باشد.
  • نحوه خروج از کشور دانشجویان از طریق ستاد عمره دانشجویی چگونه است؟
    با در خواست ستاد عمره دانشجویی و تعهد آن ستاد و نداشتن غیبت مشمول امکان خروج از کشور دانشجویان برای عمره وجود دارد.
  • آیا به مشمولین غائب مجوز خروج تعلق میگیرد؟
    هیچ مشمول غایبی به هیچ وجه مجاز به خروج از کشور نمی باشد.
  • مجوز خروج به مقصد چه کشورهایی و به چه منظور صادر میشود؟
    تمامی کشورها به منظور سفر علمی به جز فلسطین 
    کشورهای زیارتی (عراق، سوریه و عربستان)
  • خروج از کشور دانشجویان به چه صورت میباشد؟
    به منظور سفر علمی و فرصت مطالعاتی و اخذ پذیرش با درخواست و تائید دانشگاه و سپردن ودیعه 5 میلیون تومانی مجوز خروج برای دانشجویان صادر می شود.
  • مدت خروج از کشور به منظور فرصت مطالعاتی در دوره های فوق لیسانس و دکتری به چه صورت میباشد؟
    فوق لیسانس 6 ماه و دکترا یکسال می باشد.
  • نحوه خروج از کشور متعهدین خدمت به سازمانها ( نفتکش، کشتیرانی، هواپیمائی، آموزش و پرورش و قوه قضائیه،. . .)چگونه می باشد؟
    با درخواست سازمان مربوط پس از طی دوره آموزش نظامی و تعهد سازمان مربوط به مبلغ 15 میلیون تومان خروج این افراد ممکن میباشد.
  • نحوه خروج از کشور ورزشکاران اعم از دانش آموز و دانشجو چگونه می باشد ؟
    با درخواست سازمان تربیت بدنی در صورت نداشتن غیبت و تضمین لازم از سوی فدراسیون مربوطه امکان خروج ورزشکاران مشمول ممکن می باشد.
  • نحوه خروج از کشور دانشجویان از طریق ستاد عمره دانشجوئی چگونه است؟
    درخواست ستاد عمره دانشجوئی و تعهد آن ستاد و نداشتن غیبت.

نحوه خروج از کشور فرزندان مامور ثابت دولت در خارج از کشور چگونه است؟
با تایید ماموریت از طرف وزارت امور خارجه و به شرط نداشتن غیبت و سپردن تضمین از سوی سازمان مربوطه همراهی فرزندان مامورین ثابت دولت در خارج از کشور تا پااین ماموریت والدین امکان پذیر می باشد.


ارسال شده در توسط Antalya tour

  کشورهای آسیایی دارای بی نظیرترین جاذبه های گردشگری خارجی می باشند. تایلند، مالزی، امارات و حتی ترکیه کشورهایی هستند که بسیاری از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی را در خود جای داده اند.

تایلند، سرزمین لبخند ها

تایلند که با نام سرزمین لبخندها نیز شناخته می شود، جواهر جنوب شرقی آسیا است و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری تایلند را چه با سواحل درجه یک در جنوب و چه از دهکده های کوهستانی شمال تایلند لذت فراوانی دارد.

از معروف ترین معابد تایلند به شمار می روند که با تماشای هر کدام در کنار سواحل کشور تایلند، می توان وارد دنیای جداگانه ای شد.

 

مالزی، کشور مدرن آسیایی

مالزی دو تجربه گردشگری بسیار متفاوت را به گردشگران تورهای مالزی ارائه می دهد. یکی شبه جزیره بورنئو، جزیره ای که با اندونزی و برونئی مشترک است و دیگری غرب مالزی که ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی و هندی که پایتخت کارآمد و مدرن آن کوالالامپور است. بورنئو مالزی با جنگل های زیبا و قله ها و قبایل دور افتاده، برخی از مکان های جالب در مالزی و بهترین جاذبه های گردشگری مالزی را به نمایش می گذارد

 

هند، سرزمین هفتاد و دو ملت

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که از کوه های مرتفع هیمالیا تا مناطق سرسبز گرمسیری کرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه های کویر تار امتداد دارد هند تقریبا از تعداد بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان های گوناگونی برای گشت و گذار با تور هند برخوردار است.

غواصی در جزیره هاولوک (بزرگترین مجمع الجزایر ریچی)، بازدید از تیسوادی در سفر به گوا، گردش در سواحل بکر و زیبای سالست، رفتینگ مهیج در گوا و لمس طبیعت با کایاکینگ در گوا تنها تعدادی از تفریحات هند می باشند.

امارات، کشور مدرن در خاورمیانه

دبی بزرگترین و محبوبترین مقصد در امارات است. این شهر از مراکز خرید بسیار شیک با برندهای معروف، خود را از یک قرارگاه کویری به یک مقصد تفریحی و جایی که گردشگران برای خریدهای متنوع، گرفتن حمام آفتاب و تفریح خانوادگی به آن سفر می کنند، تبدیل کرده است. دبی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان)، مراکز خرید همچون مرکز خرید دبی مال ، بزرگترین آکواریوم جهان و فضای اسکی سرپوشیده، موزه های گوناگون مثل موزه دبی و خانه های قدیمی مانند خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی، کاملا مشهور است.

 

ترکیه، کشور اوراسیایی

اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه مند هستید یا می خواهید ساعاتی را با آرامش در میان بناهای تاریخی قدم بزنید و زمانی را در عمق تاریخ و همینطور طبیعتی بکر سپری کنید، ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است.

استانبول، مشهورترین شهر ترکیه می باشد که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود و استانبول به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خودش و همینطور تفریحات مدرنی که در آن جا انجام می گیرد توانسته است هرساله طرفداران پرشماری پیدا کند.

برج گالاتا در ترکیه از مشهورترین بناهای ترکیه است همچنین خلیج شاخ طلائی ترکیه  و میدان تکسیم قسمت اروپایی  از دیگر نقاط این شهر می باشند که از محبوبیت های زیادی میان مسافران برخوردار هستند.

 


ارسال شده در توسط Antalya tour

 

مالیات خروج از کشور (Departure tax) چیست و چگونه پرداخت می شود

هر مسافر (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را بعنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نماید. مبلغ عوارض برای خروج از مرزهای هوایی زمینی و دریایی به شرح زیر می باشد، که باید قبل از سفر در یکی از شعبات بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به آدرس sadadpsp.ir/tollpayment پرداخت شود و قبض آن میبایستی همراه پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه گردد.

نوع مسافر

مرتبه اول

مرتبه دوم

مرتبه سوم به بعد

نوع مرز

مسافر عادی

2.200.000 

3.300.000 

4.400.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین حج تمتع و عمره

1.100.000

1.650.000

2.200.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین عتبات عالیات

-

-

-

مرز هوایی 375.000

مرز زمینی و دریایی 125.000

قیمت ها به ریال می باشند.

نرخ عوارض خروج از کشور در 1398-1399

آیا سفر به خارج گرانتر شد؟

طبق درخواست نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی کشور مکلف به اخذ مالیات از مسافران به عنوان هزینه سفر به خارج شده است و بر این اساس بابت خروج هر مسافر ایرانی از تمامی مرزها اعم از هوایی، دریایی و زمینی مبلغی را به عنوان مالیات سفر از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند و میزان مالیات ذکر شده در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود. 
البته کارشناسان معتقدند سفرهای خارجی شهروندان ایرانی درحالی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است که هر مسافر پیش از خروج از کشور، روی بلیط هواپیما، عوارضی را از قبل پرداخت می نماید و اگر خدمات دیگری همچون تور های خارجی را از آژانس هواپیمایی خریداری کند نیز یک دور دیگر مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و هنگام خروج از کشور نیز باید عوارض خروجی را پرداخت کند.
میزان مالیات بر ارزش افزوده سفرهای خارجی هنوز مشخص نشده است و فقط مجلس اعلام نمود این میزان در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات غیر مستقیمی است که خریدار آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و فروشنده می بایست مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

کدام افراد از پرداخت مالیات و عوارض خروج از کشور معاف می شوند؟

این مالیات شامل همه افراد به جز موارد تبصره زیر خواهد شد

طبق تبصره 1 این ماده، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند.
همچنین زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نیز از پرداخت مالیات سفر معاف خواهند بود.
طبق تبصره 2، گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه می‌شوند.
نمایندگان با رای موافق به تبصره 3 این ماده، نیروی انتظامی را موظف کردند، پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را مطابق با روشی که سازمان تعیین می‌کند کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت نکرده‌اند، جلوگیری نماید.
هرچند که بعد از انتشار این خبر، واکنش هایی از سمت مردم مخصوصا در فضای مجازی شکل گرفت اما سید فرید موسی، نماینده استان تهران با اشاره به این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت : مبلغ مالیات سفرهای خارجی و مبلغ عوارض خروج از کشور سال 98 در اصل یکی است که قبلا تعریف شده بود و چون عوارض می بایست به شهرداری ها پرداخت شود، صرفا نام آن به مالیات تغییر کرد تا منابع به خزانه کشور واریز شود. همچنین برخی معافیت‌های ضروری که در قوانین به صورت پراکنده تعریف شده، در این قانون مجتمع شد.


ارسال شده در توسط Antalya tour
   1   2      >
تور لحظه آخری چین
تور چین ارزان
www.arshantour.net

خدمات مجالس عروسی
خدمات مجالس
www.zhinowp.com

الماس شهر
تالار الماس شهر
www.tashrifatsabour.com

دیوار پوش چوبی
انواع دیوارپوش
www.azaran.com

کاشت ابرو
کلینیک کاشت ابرو در تهران
www.clinichairtransplantation.com

تور لحظه آخری استانبول
تور استانبول
www.alefbatour.com

تور لحظه آخری استانبول
تور ارزان قیمت استانبول
www.mehrparvaz.com

Kashan Hotels
Book Hotel in IRAN
www.iran-passenger.com

برش پلکسی
قیمت برش لیزر پلکسی گلاس
http://www.personageco.com

مرجع بهینه سازی سایت
آموزش بهینه سازی سایت
www.papgroup.ir

<
لوله بازکن تهران
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

طراحی غرفه
شرکت غرفه سازی رایکا سازان
www.raykasazan.com

خدمات مجالس عروسی
خدمات مجالس غرب تهران
www.tashrifatsamin.com

عینک طبی آفتابی
قیمت عینک های طبی آفتابی
www.maadrac.com

برگزاری همایش
برگزاری همایش و سمینار
www.peyvandema.com

پله برقی
قیمت پله برقی
www.fuji-lift.com

تجهیزات اداری
مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

Best hotels in iran
Ferdowsi International Grand Hotel
www.ferdowsihotel.com

تشریفات مجالس شمال تهران
تشریفات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

آبرسانی پوست
بهترین آبرسان طبیعی پوست
www.thalgoparis.com

میز کنفرانس
قیمت میز کنفرانس
www.fazagooya.com

جراحی پلاستیک
دکتر کریمیان فوق تخصص عمل جراحی پلاستیک
www.iran-plasticsurgery.ir

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس ملل
www.melalceremony.com/

عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از کودکان
www.photokafshdoozak.com

میز مدیریت
قیمت صندلی مدیریت
www.afn-furniture.com/

قیمت ادکلن مردانه
فروش بهترین خوشبوترین عطر و ادکلن های زنانه و مردانه
www.atrara.ir

کلاس کنکور تجربی
بهترین آموزشگاه کنکور کشور
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری قابل شستشو
لیست قیمت انواع کاغذ دیواری
www.azinzand.com

تور لحظه آخری کوالالامپور
آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
www.asemanabi.net
طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان